2013. február 8., péntek

Antoine de Saint-Exupéry - A kis herceg

(Katt a képre)
"A varázslatos szépségű meseregény a minden emberben élő gyermekhez szól, szeretetről, összetartozásról, életről, halálról, humanizmusról. A második világháborúban életét vesztett, ma már klasszikusnak számító francia író remekműve 1946-ban jelent meg és indult világhódító útjára. Azóta több tucat nyelvre lefordították, számos magyar kiadást is megért, készült belőle opera, táncjáték, színházi és filmfeldolgozás. Sikerének titka talán az, hogy a távoli bolygóról érkezett kis herceg alakjában egy olyan tiszta, emberséges világ tündököl, amely után mindannyian vágyódunk."

Hogy találtam rá?


Ez nem kérdés, mindenki ismeri.


Kiknek ajánlom?


Angol borító
Elsősorban 14 éven felülieknek, ehhez a könyvhöz kell egy bizonyost kort megélni, hogy sokat felfogjunk belőle. Persze a gyerekek is megértik, de nem úgy, mint egy felnőtt ember. Ajánlom még mesekedvelőknek és azoknak, akik most ismerkednek az olvasás csodájával.


Bevezetés:

Nem olvastam még ezt a könyvet ezelőtt, talán baj, de talán nem. Nem tudom. Mindenesetre úgy indultam neki, hogy valami érdekeset fogok olvasni, mivel nagyon sokat idéznek belőle és sokan dicsérik.


Értékelés:


A borítóhoz nem sokat tudok hozzáfűzni, az író eredeti rajzai díszítik végig a könyvet, ami nagyon hangulatossá teszi az olvasmányt. Nem egy túl hosszú könyv, könnyen lehet vele haladni, kb. egy óra alatt ki lehet végezni az egészet.
A kis Herceg és a róka

A történetet egy férfi mesélni el, aki egy sivatagban baleset ér és valami eltörik a motorjában. Ekkor egy kisfiú lép oda hozzá, hogy rajzoljon neki egy báránykát. A férfi pedig ezek után szépen elmeséli az élményeit a Kis Herceggel, aki a Földre jött egy másik bolygóról.

Már maga a történet is igen érdekes és elgondolkodtató, a könyv további része is tele van olyan részekkel, ahol az élet dolgairól mesél nekünk az író. Szép idézetek vannak benne, amik elég sok helyen szerepelnek a mindennapokban pl. ballagásokon is ebből a könyvből szoktak idézni, úgyhogy mindenki találkozott már legalább egy mondattal belőle.

A kis herceg
A rajzok a történethez vannak mellékelve, így a gyerekeknek sokkal könnyebb elképzelniük a részleteket, habár az író az egyik felnőtt barátjának írta, azaz a felnőtt barátjának a gyerekkori énjéhez. Így hát végül is ebből is nyilvánvaló, hogy az író egyaránt szánta az irományt felnőtteknek és gyermekeknek.

A történet során felmerül egy-két felnőtt "típus", mint például "egy hiú ember"; "egy iszákos" vagy mint"egy üzletember". Itt is látszik, hogy bele szerette volna vinni azokat a dolgokat, amik a felnőttek nagy hibái, az emberek hiúk, néha olyanba fojtják a bánatukat, amibe nem kéne, káros szenvedélyeik vannak vagy éppen csak a munkával foglalkoznak.

Szerintem ezt a könyvet mindenkinek el kell olvasnia életében legalább egyszer, mert roppantul tanulságos és sok mindenre fel nyithatja az ember szemét.


Pontozás

Történet: 5/5

Karakterek: 5/5

Borító: 4/5

Kedvenc karakter: Róka

Amit szerettem benne: A róka és a mondatai, a tanulságos részek

Amit nem szerettem benne: A rajzok elég furák voltak nekem és túl rövid

Adatok

Kiadó: Móra

 Megjelenés: 1996

Oldalszám: 94


TOVÁBBI INFORMÁCIÓK A BLOGRÓL

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK A BLOGRÓL

Kiemelt bejegyzés

Suzanne Collins - Az éhezők viadala (Sorozat: Az Éhezők Viadala I.)

"Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Pa...

Pontyozás

  • 1. - Érdemtelen az olvasásra
  • 2. - Majdnem eldobtam
  • 3. - Átlagos
  • 4. - Jó, nem unatkoztam
  • 5. - Imádtam
  • 6. - Őrülten jó, ezerszer olvasnám!

Kéziratok

Szívesen fogadok kéziratokat, így arra gondoltam, hogy azokat is jelezni fogom, hogy hol járok velük. Nyugodtan küldhet nekem bárki bármilyen hosszúságú irományt, szívesen olvasom őket.

Jelenleg 5 kézirat van nálam.

Szívesen fogadok most kéziratokat!

Népszerű bejegyzések