2012. január 4., szerda

Alex Flinn - Beastly – A szörnyszívű

(Katt a képre)
"Szörnyeteg vagyok
Egy szörnyeteg. Nem farkas vagy medve, gorilla vagy kutya, hanem egy teljesen új faj, ami két lábon jár – egy karmos-agyaras teremtmény, akinek minden testrészét sűrű szőr fedi.
Azt hiszed, ez egy tündérmese? Nincs olyan szerencsém.
New York Cityben vagyunk. És a jelenről beszélek.
Nem baleset ért, és nem valami betegség támadott meg.
De örökre ilyen torz maradok, hacsak meg nem sikerül törnöm az átkot. Igen, az átkot, amit az irodalomórámra járó boszorkány bocsátott rám. Hogy miért változtatott szörnyeteggé, aki nappal elrejtőzik, éjszaka pedig az utcákon settenkedik?
Elárulom.
Elmesélem, milyen voltam Kyle Kingsburyként, olyasvalakiként, aki mindenki lenni szeretne, gazdagon, tökéletes külsővel és tökéletes élettel.
Utána elmesélem, hogy váltam tökéletesen… szörnyeteggé.
Akarod hallani? Mered hallani?"


Hogy találtam rá? 


Imádom a Disney Szépség és a Szörnyeteg című meséjét, így hát amikor megtudtam, hogy ez lényegében egy modernebb változat, egyből el akartam olvasni.


Kiknek ajánlom? 


A romantika kedvelőinek, azoknak akik szeretik a Szépség és a Szörnyeteg című történetet (filmet, mesét, mindegy melyiket), és nem félnek elképzelni azt egy modern világban.

Bevezetés: 


Kyle
Alex Flinn egy amerikai író, aki az ifjúsági témákban mozog. Két lánygyermeke van, akikkel végignézte a Szépség és a Szörnyeteg minden létező változatát (mesét, filmet), és közben megírta ezt a könyvet. Kicsit félve gondoltam arra, hogy készült egy ilyen mű, eddig nem igazán tudtam volna elképzelni ezt a történet egy mostani világban. Azt kérdeztem magamtól, "Ez mi? Egy könyv, ami feldolgozza a Szépség és a Szörnyeteg történetét? Ráadásul New Yorkban játszódik? Ugyan kérem, ez csak valami szörnyűség lehet." Azt hittem, hogy valami langyi-matyi romantikus történet lesz, de nem olyan, romantikus, persze, de nem az az átlagosabb fajta, ahol már az első percben odavannak egymásért. Úgy hittem, hogy nekem biztos nem fog tetszeni és el sem tudtam képzelni az egészet. Viszont az író jól megoldotta és látszik az is, hogy sokat foglalkozott azzal, hogy mit tegyen bele és mit változtasson meg az eredeti történethez képest.


Értékelés:


A borítója szerintem szép, szeretem a Könyvmolyképző borítóit, mert nem változtatnak sokat az eredeti borítóhoz képest. Külön tetszik, hogy a címben is vannak tüskék.


A karakterek megszerethetőek. A főszereplőnk, Kyle (majd később Adrien), egy beképzelt, gazdag fiatal fiú, akivel nem törődik az édesapja. Habár én az elején Kyle-t (nevezhetjük Hercegnek is, azoknak, akik csak a mesét látták) nagyon nem bírtam, nem szeretem a beképzelt emberek, főleg ha az még gazdagsággal is társul. Egyenesen utáltam, amikor megszólaltat és ott kezdtem félni, hogyha ez sokáig ilyen lesz, akkor nem fog megfogni. De nem húzta sokáig az író és szépen megcsinálta az átmenetet Kyle és Adrien (a Szörny) között, úgyhogy őt mindenképpen szeretni lehet.

Lindy (Belle) szerintem szintén egy számunka kedvelhető karakter. Egy: mert szeret olvasni, kettő: csendes, szerény. Így könnyű az ilyen típusú lányoknak azonosulniuk vele, és nem lesz egy utált karakter.

Kyle szörnyként
Will, a vak tanító, (a filmben Neil Patrick Harris játssza a szerepét, akit már ismerhetünk a híres komédiasorozatból, az Így jártam anyátokkal-ból (How I Met Your Mother), mint Barney Stinson)  szerintem az egyik legjobban kitalált szereplő. Vaksága miatt sajnálhatjuk is, valamint kedvelhetjük azért, mert nagyszerűen tanítja a két fiatalat, szép beszédeket mond és, mert mindig segíti a főszereplőnket.

Magda (A Herceg/Szörny szolgálónője) szerintem az a tipikus "anyapótló" személy, aki -szinte-, minden könyvben feltűnik a főszereplőnek, hogy segítse és gondoskodjon róla, akár egy édesanya.
Kendra (Tündér, igen a Disney mesében Tündérnek említik, nem boszorkánynak) megint csak közkedvelt lehet, mivel elég egyedi a stílusa. Fura, mindenféle színben pompázó haja van, sokszor gúnyos és hát ő leckézteti meg a Hercegünket, csak szeretni lehet ezért. 

A történetet valószínűleg mindenki ismeri, de azért felvezetem, hátha vannak olyanok, akik csak hallottak róla még. Maga a könyv egy chatbeszélgetéssel indul, ahol mindenféle meseszereplők gyűlnek össze. Köztük van Mr. Anderson (ő indítja a beszélgetést), Breki, a Béka (a klasszikus csókold meg a békét és herceg lesz mese), Grizzlysrác, NémaLány (ő lenne a Kis Hableány, chatbeszélgetés közben el is meséli a történetét, ahogy megmentett egy fiút a vízbefulladástól és, hogy menthetetlenül beleszeretett) és végezetül a főhősünk SzörnyetegNYC. A beszélgetők megismerkednek egymással, majd megkérik SzörnyetegNYC-ét, hogy meséli el, mi az ő története. Valójában itt kezdődik maga a történet. A könyv hat részre van osztva és minden egyes rész előtt van egy kis chatbeszélgetés.

A Szépség és a szörnyeteg
Na, igen és megérkeztünk magához a sztorihoz. Szóval, adott nekünk egy fiatal fiú, aki az iskolájában nagyon menő, mindenki a barátja, adnak a véleményére, az iskolai bálon ő az egyik hercegjelölt, a lányok odavannak érte. A fiú, (Kyle Kingsbury) tudja magáról, hogy ő tökéletes, tisztában van azzal, hogy mennyire szép és mennyire gazdag, ugyanis az apja hírbemondó és ezzel rengeteget keres. Habár a srác apja nem törődik a saját fiával, nem beszélget vele és elengedi a füle mellett, azt, amit a fia mond neki abban a néhány percben, amikor beszélgetni tudnak. Folyamatosan csak a munkájával törődik és az az élete.

Kyle nem szégyelli fitogtatni, hogy ő milyen híres és fontos személyiség az intézményben. Azokat, akik nála csúnyábban, vagy szegényebbek megveti és kinevetni. Egy nap azonban, egy Kendra nevű lány vitába száll Kyle-lal, amiért az lenézi a csúnya embereket. Azt mondja neki, hogy reménykedjen abban, hogy soha nem fogja elveszíteni a szépségét, mert belül most is csúnya. Kyle-t nem igazán érdekli a dolog, de másnapra sem tudja elfelejteni a lány szemeit és azt, amit mondott neki. Így hát úgy dönt, hogy a bálra őt fogja meghívni és vele fogja tölteni az estét, de közben persze ez hazugság, mert Kyle-nak van egy csinos barátnője és igazából ő lesz majd a partnere. Kendra azonban igent mond a meghívásra.
Will, a vak tanító

A bál el is kezdődik, Kyle megérkezik a barátnőjével, Kendra pedig kiöltözve várja a kapu előtt, ahová nem engedik be jegyekkel (Kyle felajánlotta, hogy megveszi a jegyeket), Kyle és a barátnője amint meglátják kinevetik a lányt. Őket követve pedig mindenki más is kacagni kezd a pórul járt lányon. A bálnak azonban van még egy fontos része, ugyanis Kyle a jegyszedő lánynak ad egy fehér rózsát, amit a barátnője nem volt hajlandó feltűzni a ruhájához, mondván, hogy ő nem ilyen "olcsó" virágot szeretett volna és nem is megy a ruhájához. A lány, akinek Kyle a rózsát adja, nagyon megörül az apró ajándéknak, a fiú nem is érti, hogy lehet egy ilyen dolognak egyáltalán örülni.

A bál után Kyle fáradtan megye haza, ám az ágyán ülve találja Kendrát, akinek a haja színe állandóan váltakozik és most valahogy szebben néz ki, csinosabb, mint amikor az iskolában látta. Kendráról kiderül, hogy ő valójában egy boszorkány és átkot szór a fiúra, amiért az ilyen szörnyen viselkedik az emberekkel. Átváltoztatja egy szörnyszülötté, Kyle egész testét immáron szőr borítja és agyarai nőttek, ez az átok pedig addig nem jön le, még két éven belül meg nem szeret valakit és az viszont nem fogja szeretni. Ezt a szerelmet pedig egy csókkal kell megpecsételniük. Kendra egy tükröt is ad a szörnynek, hogy abban bárkit meg tud nézni, akit akar.

Kendra
Kyle teljesen kiborul és nem tudja, hogy mit kezdjen. Pár nap múlva azonban rájön, hogy nem bujkálhat örökké a szobájában, megkéri az apát, hogy segítsen rajta és keressen valami orvost a problémára. Azonban akármennyi pénzt is kínál Kyle apja az orvosoknak, azok nem tudnak a fián segíteni. Végül az apja "elküldi" egy nyugodt helyre, egy ötemeletes lakásba és csak a nevelőnője marad vele. A fiú hamar megunja a semmittevést és megkéri az apját, hogy "adósságból" hozasson neki egy tanítót, hogy legalább ne maradjon le a tanulmányaiban. A vak férfi meg is érkezik, Kyle pedig beleveti magát a tanulásba és talál magának egy hobbyt, a kertészkedést. Rózsákat termeszt és télre egy üvegházat épít nekik, hogy a hidegben is megmaradjanak. Valamint a tükröt használja arra, hogy a régi barátait nézze, de azok már nem is emlékeznek rá, hogy ki volt Kyle Kingsbury. A szörny egy lányt is megnéz, azt, akinek a rózsát adta és aki nagyon szeret olvasni.

A történet jól halad, nagyon könnyen olvasható a könyv és elszórakoztatja az embert néhány óráig. A megfogalmazás szerintem nem volt rossz, habár kicsit több leíró részt szerettem volna benne olvasni, mert azokat nagyon szeretem. Az érzelmeket és a gondolatokat mélyen kifejti az író és plusz pontnak tartottam, hogy most csak a szörny szemszögéből láttuk a történetet. Én valahogy mindig jobban szeretem, ha férfi meséli a történetet, mintha egy nő. Nem volt romantikától csöpögős, nem áradozott Kyle arról, hogy mennyire odavan a lányért, csak szépen módjával voltak kifejtve ezek a részek. Összességében egy szórakoztató könyv, romantikus vegyítéssel. Itt-ott voltak jó poénok elrejtve, ami még jobban dobott a könyv hangulatán és ezért nem vált lapossá sem túl romantikussá.


Pontozás

Történet: 4/5

Karakterek: 5/5

Borító: 4/5

Kedvenc karakter: Will, Kendra

Amit szerettem benne: A történet és az, hogy férfiszemszögből láttuk.

Amit nem szerettem benne: A chatbeszélgetések, nekem az kicsit túlzás volt.

Adatok

Kiadó: Könyvmolyképző

 Megjelenés: 2010

Oldalszám: 266

Eredeti cím: Alex Flinn - Beastly

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK A BLOGRÓL

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK A BLOGRÓL

Kiemelt bejegyzés

Suzanne Collins - Az éhezők viadala (Sorozat: Az Éhezők Viadala I.)

"Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Pa...

Pontyozás

  • 1. - Érdemtelen az olvasásra
  • 2. - Majdnem eldobtam
  • 3. - Átlagos
  • 4. - Jó, nem unatkoztam
  • 5. - Imádtam
  • 6. - Őrülten jó, ezerszer olvasnám!

Kéziratok

Szívesen fogadok kéziratokat, így arra gondoltam, hogy azokat is jelezni fogom, hogy hol járok velük. Nyugodtan küldhet nekem bárki bármilyen hosszúságú irományt, szívesen olvasom őket.

Jelenleg 5 kézirat van nálam.

Szívesen fogadok most kéziratokat!

Népszerű bejegyzések