2012. január 21., szombat

Leiner Laura - A Szent Johanna Gimi I. - Kezdet

(Katt a képre)
"Új magyar ifjúsági könyvsorozat nyolc kötetben a nagyon tehetséges fiatal szerző tollából! Ha elkezded, biztosan nem tudod majd letenni!!! Tuti, hogy függővé válsz! Egy sorozat a való életről. Egy sorozat, amely itt és most játszódik. Egy gimi, ahová mindenki szívesen járna. Srácok, akik olyanok, mint te és mégis mások. A történet rólad is szól!
Fiatalon baromi jó az élet, ahogy ez a könyv is ezt tükrözi számomra. – Barnee (Idiot Side).
Egy kicsit mindannyian magunkra ismerhetünk a sorok között. – Rami
Mindig is kedveltem a hiteles szerzőket, akik az életből merítenek. – AFC Tomi
Aki esetleg eddig nem szeretett olvasni, annak mindenképpen ajánlom a figyelmébe. Áttörés lesz! – Barbee"



Hogy találtam rá?

A Moly.hu könyves oldalon volt egy ilyen nevű kihívás, addig nem is hallottam a könyvekről.


Kinek ajánlom?

Igazából mindenkinek, aki szereti az ifjúsági regényeket, kisebbeknek-nagyobbaknak szerintem egyaránt élvezhető lehet. Még azok is nyugodtan elolvashatják, akik csak a komolyabb műveket szeretik, szerintem nekik is tetszeni fog.


Bevezetés:

Kicsit félve indultam neki a könyvnek, azt hittem, hogy egy kis unalmas, tiniregényt fogok kapni, sok szerelemmel és ábrándozással. Ennek ellenére egy könnyed, humoros és szórakoztató regényt kaptam. Gyorsan lehetett vele haladni, mert szinte olvastatta magát a könyv.



Értékelés: 


A borító aranyos, stílusos és illik teljes mértékben a könyvhöz. Valami ilyesmit képzeltem volna el hozzá, ha nem lett volna. Habár nekem kicsit felnagyított az a kép, mintha a lánynak túl nagy lenne a szája.

A könyv eleje egy kis táblázattal kezdődik, melyben fel vannak sorolva 9/B-és tanulók ülésrendjei. Majd az elkövetkezendő pár oldalon is kisebb táblázatok vannak, ahol a diákok nevei találhatóak, koruk, beszélt nyelveik, hobbyk, amiket űznek, klubtagságaik.

Maga a történet azzal indul, hogy Rentai Renáta (a főszereplő) családja beköltözik új otthonába és az anyukájától kap egy naplót, mert "egy 14 éves lány legjobb barátja a naplója". Így hát ezek után csak azt fogjuk olvasni, amit Renáta leírt a naplójába, tehát ez lényegében egy naplóregény. Minden, ami történik Renivel az iskolában, azt mi olvashatjuk és átélhetjük.

Hamar betekintést is kapunk az iskolai életbe, Renáta első napja kezdődik el, és mint minden diák ő is borzasztóan ideges emiatt, habár hamar sikerül barátokat szereznie. Megismeri az okos,  de kicsit beképzelt és undok, lóimádó Kingát, a buta, emós, de jólelkű Virágot, az irtózatosan okos és furcsa Arnoldot és az összes többi érdekes osztálytársát. Itt nincsen olyan diák, aki ne lenne valamiben érdekes, mindegyik tanulónak megvannak a saját tulajdonságaik, saját személyiségük, mindegyik diák él a történetben. Valóban úgy érezhetjük magunkat, mintha mi is a Szent Johanna Gimiben lennének.

A gimi logója
Van azonban egy különösen közkedvelt diák, Cortez, akivel még Reni nem találkozott, ugyanis nem ment el a gólyatáborba a többiekkel ellentétben (ez nagyban hozzájárult hogy félt az első nap, mert a többiek már kicsit összeismerkedtek), Cortezt mindenki imádja, de sajnos az első héten nem jön iskola, így Renáta azt sem érti, hogy miért örvend olyan nagy népszerűségnek, amikor nem is volt iskolában még.

Ám, amikor Cortez a második héten végre megérkezik az iskolába, Renáta mindent megért, Cortez nagyon "menő" srác, jóképű, vicces és kedves mindenkivel. Olyan srác, akire minden fiú felnéz és olyan szeretne lenni, mint ő. Renáta szinte rögtön megszereti Cortezt, rendes nevén Antai-Kelemen Ádámot. Azonban nehéz Cortez közelébe férkőznie, mert Renáta kicsit félénk, de azért néha-néha sikerül beszélgetnie vele sőt egyszer még együtt is mennek haza iskola után.

Így hát ezek alapján történet úgy annyira nincsen, mert milyen az iskolai élet? Nyüzsgő és kesze-kusza, hol nagy dolgok történnek, hol kicsit csendesebb az élet, az író pontosan így írja le nekünk a Szent Johanna Gimi életét. Renáta pedig a naplója végére mindig fűz megjegyzést a bejegyzéseihez, ötös listán mindig értékeli, hogy mi mennyire tetszett neki az adott napban.

Irtó humoros, oly annyira hogy sokszor még el is nevettem magam a buszon, aranyosak a karakterek és nagyon szeretni valók, valóban azt a hatást kelti, mintha mi is egy tanulója lennénk ennek az iskolának. Azok, akik most járnak általános vagy középiskolába, nagyon szeretni fogják a könyvet, mert segíthetnek nekik túllépni az iskolai problémákon, akik pedig már túl vannak ezeken az éveken, azoknak nagyszerű lesz visszaemlékezni erre az időszakra.

Kicsit úgy éreztem, hogy lesz ez még jobb is a történet során, mert néhol voltak kicsit unalmasabb részek, és nem mindig voltak benne humoros részek, amiken nevetni is tudtam. Így hát még nem kap maximális pontot, valószínűleg majd fejlődik ez, ha olvasom a többi részt.

Pontozás

Történet: 4/5

Karakterek: 5/5

Borító: 4/5

Kedvenc karakter: Arnold, Virág

Amit szerettem benne: A humoros részek, karakterek

Amit nem szerettem benne: Valami még hiányzik belőle, talán majd a többi részben

Adatok

Kiadó: Ciceró könyvkiadó

 Megjelenés: 2010

Oldalszám: 386


TOVÁBBI INFORMÁCIÓK A BLOGRÓL

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK A BLOGRÓL

Kiemelt bejegyzés

Suzanne Collins - Az éhezők viadala (Sorozat: Az Éhezők Viadala I.)

"Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Pa...

Pontyozás

  • 1. - Érdemtelen az olvasásra
  • 2. - Majdnem eldobtam
  • 3. - Átlagos
  • 4. - Jó, nem unatkoztam
  • 5. - Imádtam
  • 6. - Őrülten jó, ezerszer olvasnám!

Kéziratok

Szívesen fogadok kéziratokat, így arra gondoltam, hogy azokat is jelezni fogom, hogy hol járok velük. Nyugodtan küldhet nekem bárki bármilyen hosszúságú irományt, szívesen olvasom őket.

Jelenleg 5 kézirat van nálam.

Szívesen fogadok most kéziratokat!

Népszerű bejegyzések